Frukosttips

Jag är absolut ingen brödbakare, har aldrig tyckt att det är speciellt roligt.
Men finns ett bröd jag brukar baka, eller ja kanske två gånger per år.
Har lovat Henrik länge att baka det så nu när han är duktig att renovera tänkte jag vara duktig och baka.

Det är det perfekta brödet att baka på morgonen, tar bara ca 15-20 min allt som allt.
Egentligen är det meningen att man ska baka det som limpa men jag tycker det är roligare i muffinsform, och det går fortare.

Det bästa är att det är ännu godare att äta dagen efter.

Här kommer recept.




2,5 dl Filmjölk
4 dl Grahamsmjöl
1 dl Sirap
1 msk Bikarbonat
1,25 dl Lingonsylt

Sätt ugnen på 175 grader.

Blanda alla ingredienser utom bikarbonat. Smeten ska vara rätt lös men ändå hård.
Tillsatt bikarbonaten.

Häll upp i smorda muffinsformar, gräddas i ugn ca 10 min. Kan variera beroende på ugn.

Dela dom i hälften och ät dom med vilket pålägg du tycker bäst om. Men dom är otroligt goda med bara smör och ost.

Kommentarer
Postat av: ida

Dom var faktiskt otroligt goda för att vara så söta! Perfa för ungarna ;)

2010-08-15 @ 20:58:14
Postat av: SANDRA-EN BRA BLOGG!!

åh vad gott! :)

2010-08-17 @ 09:55:01
URL: http://saandraans.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Dom va riktigt goda, bakade dom nyss. Tack för receptet :)

2010-08-17 @ 14:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0