Dag 3

Mina föräldrar

Min mamma Elisabeth är 46 år gammal.
Förra sommaren bestämde sig mamma för att flytta till Jokkmokk för att leva med sin nu Sambo Håkan. Det var jobbigt att hon flyttade men bra för henne, hon har även alla sina syskon där.
Vi saknar henne mycket men försöker ändå träffas så mycket som möjligt och pratar nog i telefon varje dag.

När vi var mindre var mamma en superkvinna. Hon pluggade på heltid först komvux sedan folkhögskola, jobbade för att få ihop allt och samtidigt uppfostrade fyra barn. Och det kanske inte alltid varit de lättaste barnen heller.
Hon kämpade hårt och nu jobbar hon som frilansande vuxendövtolk och även på ett asylboende för unga pojkar.




Min pappa heter Jimmie och är 47 år gammal. Han är gift med Gitsy(Gilla) och de har levt ihop sedan jag var tio år.

Pappa har sysslat med det mesta. Sedan jag var elva år har han ägt lite olika restauranger och även jobbat som tvkock.
Nu jobbar han som lärare på Östra gymnasiet och har en fotofirma tillsammans med Gilla. Det finns ingen som lagar så god mat och tar så fina bilder som min pappa.

Det är han som fått in mig i restaurangbranschen och lärde mig redan som liten att tjäna mina egna pengar. Det är jag väldigt tacksam för. Annars hade jag kanske inte varit så självständig som jag är idag.
Inte heller förståt värdet i att tjäna sina egna pengar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0