Första sjukan

Våran lilla Emma har blivit sjuk, hennes första förkylning.
Kan inte förstå hur de kan få vara sjuk när de är så här små.

Är så hemskt att se när hon nästan inte kan andas.
Igår var hennes näsa så täppt, försökte allt vi bara kunde.
Tillslut kunde hon inte sova eller äta, och knappt andas alls så tillslut blev det akuten.

Första gången jag bara behövde sitta ca 2 min i vänterummet.
De sög ut allt slem ur näsan, det var inte lite. Vars får det plats?
Sedan fick hon andas in koksalt.

När vi åkte hem kunde hon äntligen äta sen däckade hon och sov fem timmar. Fast sov bara i bilbarnstolen så var där hon sov hela natten.

Idag är det samma visa, lite bättre men fortfarande jätte täppt. Skulle jag kunna skulle jag ta hennes förkylning på en gång.
Önskar verkligen att hon kunde andas genom munnen, hade varit så mycket lättare då.
Det gör ont i mamma-hjärtat.



En trött och sliten liten flicka


Kommentarer
Postat av: Pappa

De ännu ondare i pappas hjärta

2010-11-13 @ 19:54:41
Postat av: Zandra

Det är ju jättejobbigt. här hemma har vi varit sjuka i 3,5 veckor. det är jobbigt. man skulle hemskt gärna ha tagit över linneas förkylning också. hjärtat blöder ju när man ser dem sjuka.

2010-11-14 @ 09:55:03
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Men stackars mommas lillhjärta....hoppas förkylningen går över fort. Kram

2010-11-14 @ 11:45:06
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0