En natt som höggravid

Det börjar med att försöka hitta en bra sovställning. I sängen har man ungefär hundra kuddar överallt som ens sambo håller på att bli galen på.
Testar ligga på höger sida, obekvämt. Vänster sida, obekvämt.  Rygg, känns som man ska kvävas.

Efter många om och men, flyttande på kuddar, pust och stön så hittar man en sovställning som känns ok.Men vad händer då? Jo man är kissnödig igen,.
Så det är bara att försöka ta sig upp ur sängen för att gå på toaletten och man önskar att man skulle haft en lyftkran.

Sedan fortsätter samma visa igen. När man äntligen somnat dröjer det inte länge innan man har kramp i ena sidan av magen som man ligger på. Att man hamnat på rygg och det känns som att magen ska kväva en eller att man är kissnödig igen.

Och så fortsätter hela natten.

Någon som skulle vilja ta över en natt?


Kommentarer
Postat av: Zandra

allt det du skriver får mig att minnas. fast det inte var så längesen som jag också var i samma situation så känns det som jag har kunnat sova på mage jämt :). du ska veta hur förbaskat skönt det är första gången man vågar ligga på mage igen. och vet du... de första nätterna vågade jag inte ens.



du får inte så att det krampar och gör förbajjat ont i höften? så fick jag då jag var höggravid. huvvaligen. det saknar jag inte för ens en minut! aldrig!

2010-10-13 @ 09:29:23
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Zandra

ja du, våran lillsnuva har gått upp mer än ett kilo sedan hon föddes.. det har gått sjukt fort.



mer och mer att gosa med :)

2010-10-13 @ 09:58:50
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Nej, jag vill då inte ta över, har varit där fyra gånger men jag hade det inte så besvärligt som dig eller så har jag glömt det eftersom det är ju snart 20 år sedan...snart så kommer du att tänka att det var värt all möda.

2010-10-13 @ 10:01:54
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0