LCHF hårdbröd

På pappas blogg www.varldensbastamatblogg.blogg.se kan man nu hitta en hel del LCHF recept. Känns som att de flesta nu testar LCHF vilket jag aldrig själv skulle klara.

Men när jag hittade ett recept på hårdbröd var jag tvungen att testa. Så nu på morgonen har jag bakat och resultatet blev faktiskt bra. Krispigt och med mycket smak. Till och med Henrik tyckte det var helt ok.
Däremot jobbigt med alla frön som fastnar i tänderna.

Lätt att baka men det tar tid, först ska alla frön stå i vatten under natten sedan tar de två timmar i ugn och sedan svalningstid. Men det kanske det är värt?!

Om någon vill ha recept är det bara att fråga


Svårt att knäcka dem fina men de spelar väl ingen roll



Åt dem med smör och ost


Kommentarer
Postat av: Gilla

Recept, Ja tack :)

2011-04-09 @ 17:47:38
URL: http://gillasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0