Recept tårtbotten

En sak jag aldrig skulle köpa är tårtbotten, om det nu inte är panik och måsta ha en på en gång.
Att baka en tårtbotten är otroligt enkelt och går jätte fort.




4 Ägg
2,5 dl socker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Sätt på ugnen 175 grader. Smöra och bröa en form.

Vispa ägg och socker poröst. Blanda i de andra ingredienserna och häll i formen.
I receptet jag använder står det att man ska grädda i nedre delen av ugnen i 40 min. I min ugn räckte det med 25 min. Så det är viktigt att kolla kakan, alla ugnar är så olika.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag snor ditt recept till Novas kalastårta imorgon! =)

Tack¨!

2011-02-12 @ 16:29:57
URL: http://mamaem.blogg.se/
Postat av: Emma

Bröar du formen innan bottnen åker in i ugnen? :-)

2012-04-15 @ 18:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0