Bröstpump

Bröstpumpen är just nu min bästa vän! Brösten är helt sjukt spända hela tiden och dom gör så ont.
Men ikväll ska jag ta min första tablett. Den tabletten som Bvc sa till mig att jag skulle ta visade sig vara 28 st.
Så nu i 14 dagar ska jag ta tabletter varje morgon och kväll för att stoppa mjölkproduktionen.

Biverkningarna för tabletterna var i princip allt du kan tänka dig så får se hur roliga 14 dagar det här blir. Men de behövs för mjölk har jag så det räcker och blir över.

Inatt när jag vaknade av att mina bröst höll på att sprängas blev jag så ledsen över att jag inte kunde ge mjölken till Emma. Att hon var tvungen att äta den jävla ersättningen. Men hon klagar inte längre, hon slurkar i sig med glädje nu.
Trodde faktiskt det skulle vara jätte jobbigt för henne att sluta amma men inte, hon är så nöjd så.

Känner mer och mer att jag börjar ångra beslutet att sluta amma. Jag saknar det verkligen hur mycket som helst.
Men som Bvc sa, Emma mår inte bra av att ha en mamma som inte mår bra.
Men jag vänjer mig snart. Jag känner mig bara så dålig mot henne.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vet verkligen hur fel det känns... men ibland måste man göra saker som i längden blir det bästa för en själv. Man glömmer aldrig känslan, men samtidigt är det lika skumt att amma med 2a barnet...

2011-03-04 @ 18:06:27
Postat av: Elisabeth

Men älskade dotter, du måste känna efter vad som känns bäst för dig och du måste inte helt abrupt sluta amma utan kan göra det någon gång om dagen, kanske på morgonen..Att helt sluta amma på en gång är väl inte ett måste, eller?

Kram Mamma

2011-03-05 @ 00:22:26
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0