Slutammat

Jag har inte ammat sedan 08:00 imorse. Idag när vi testade ge henne flaskan vid 12-tiden så åt hon en hel portion ersättning. Då bestämde vi oss för att nu är det slut ammat.
Sedan dess har hon ätit två gånger till, nu innan hon la sig åt hon 175 ml så nu borde hon sova ett tag.

Mina bröst gör så ont, måste hela tiden gå och små pumpa. Var inte riktigt meningen att tvär sluta så här men det kändes som det bästa när det väl gick så bra. Men imorgon ska jag ringa Bvc som sagt att jag ska få en tablett som stoppar hela mjölkproduktionen så fort hon börjat ta flaskan.

Det känns faktiskt tråkigt att sluta, trodde inte jag skulle känna så. Men amningen är ju våran grej, våran närhet.
Egentligen vill jag inte sluta, vet hur bra mjölken är för henne men samtidigt måste jag tänka på mig själv också.
För dem som inte vet så har jag blivit sjukskriven för min axel igen, det är Henrik som är föräldraledig nu. Anledningen att jag måste sluta amma är för att jag ska få kortisoninjektioner och min kropp klarar inte av amningen. Att ha konstant smärta är jobbigt och jag hoppas på att börja må bättre fysiskt så fort jag fått mina sprutor.

Iaf så har det varit tufft att få henne att ta flaskan, hon tar den fortfarande inte i början utan vi får tvinga in den i munnen. Men när hon fått till ett sug äter hon jätte bra och blir sur om hon tappar greppet. Men övning ger färdighet. Vi har testat en hel del flaskor, köpt alla dyra special märken men tillslut var det Eskka flaskan som funkade.



Den här flaskan var usch!



Kommentarer
Postat av: Zandra

oj! sådär tvärsluta. det skulle inte jag klara. (eller mina bröst.. haha)

bra gjort. och vad kul att hon äntligen tar flaska! Linnéa stenvägrar fortfarande..

2011-03-04 @ 07:17:25
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0