Overall djungel

Jag är fast i overall djungeln och jag håller på att bli tokig!

Blev stressad när jag fick höra att man var tvungen att vara ute redan i Augusti för att få en bra.
Alla jag frågar rekommenderar olika. Alla tester jag läser är gjorda för flera år sedan.

Ska man ha en skaloverall med flera lager under eller en varm tjock overall?
En skaloverall får man längre användning för men blir det nog varmt?
Behöver man både ullunderställ och fleece?

På internet rekommenderar de flesta POP:s overaller medans jag hört mycket dåligt om att de inte får köras i torkskåp osv.

Vill att Emma ska hålla sig varm och kunna sitta i snön utan att bli blöt. Att den är fin är självklart också ett krav.
Och varför köpte jag inte när de reade ut för halva priset?
Kommer kosta en halv förmögenhet.

Däremot har jag köpt vinterskor redan så de är klart, blev ett par kuoma.



Kanske denna?


Kommentarer
Postat av: helena

Jag rekommenderar Didiriksons overaller. Vi har använd dem till alla tre barnen, köpte även en till Fanny inför nästa höst/vinter. Så bra är den :)

Dock fick Felicia en 8848 altitude förra året för då såg didriksons så tråkiga ut :)



Tror nog de flesta märkesoveraller bra, har hört att även kaxs overaller är bra från kappahl. Jag skulle inte köpa en skaloverall dock, eftersom här uppe i norr är ju vinter verkligen viiiiinter :)

2011-08-31 @ 17:44:26
URL: http://helenaedhman.blogspot.com
Postat av: Zandra

Sv: Linnéa ÄLSKAR leo's. Det finns ju så mycket bollar! :) och krypa runt där är kanon!

2011-08-31 @ 18:21:25
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej! Tyvärr är inte overallen till salu, tänkte spara den till eventuella syskon :) Men jag tyckte att den var jättebra förra året så jag har köpt polarn o pyret i år också, dock på tradera för 450 kr! Hoppas du hittar en du blir nöjd med! kram

2011-09-01 @ 08:14:11
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Vi har vinteroverallen att ha när det blir kallt, det blir närmare trettio minusgrader här i norrland så det behvös verkligen här! Sen har vi skaloverallen också, köpte den i våras på rea som jag tänkte ha under hösten innan snön kommer! mvh Elin

2011-09-01 @ 22:37:32
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0