Besiktning

Idag har vi varit på som Henrik kallar det, besiktning. Alltså ultraljud :)

Emma mådde bara bra, hon var bara en liten knubbis.
Hon vägde 1968 gram, 5%+ viktkurvan. Dom räknade att hon lär väga 3700-3800 gram när hon kommer.
Fast jag tror fortfarande att dom har fel och att jag är längre gången.
Vilket betyder att hon kommer titta ut två veckor tidigare och inte alls är en knubbis.

Men oavsett vad så älskar vi våran lilla knubbis och längtar så tills hon kommer.
Min moderkaka hade flyttat på sig och ligger jätte bra, så slipper kejsarsnitt. Känns skönt.

Nu får jag känna smärtan alla pratar om och kämpa för att få ut våran dotter. För nu är det helt bekräftat
att det är en liten flicka :)


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men halleluja så underbart att moderkakan har flyttat på sig. Allt har sin gilla gång när det gäller förlossningen. Du kommer att uppleva något som du aldrig gjort förr och jag som mamma är ju för psykopryfolax, där man lär sig att andas och fokusera på avslappning. För mig fungerade det så helt otroligt bra fast det är snart 24 år sedan jag födde dig. Men det kommer nya rön hela tiden och det viktigaste av allt enligt min mening, är att du ska känna efter vad du själv vill. Lill mormor längtar efter lillan. Kram

2010-08-18 @ 23:49:15
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0