En Emma i min mage

För alla som inte har fattat det så växer det i min mage en liten flicka. I alla fall enligt de två senaste ultraljuden, kommer det en pojke får han leva med rosa små klänningar :)

Innan jag blev gravid så visste jag att jag skulle få en flicka som första barn, och när jag sedan blev gravid kände jag det på mig på en gång.
Var helt bestämd på att det skulle bli en flicka men vi bestämde oss ändå för att be dom kolla på ultraljudet, och självklart var det en flicka, Henrik som trodde jag hade fel blev lite chockad.

Alla mina syskon som fått barn har bara fått pojkar och på Henriks sida finns det två pojkar och en flicka.
Så chansen att få en pojke var stor.

Att nu komma fram till ett namn är inte det lättaste, speciellt inte när jag och Henrik har helt olika syn på vad som är ett fint namn.
Jag har alltid velat ha en liten Ronja, men han vägrar.

Efter förslag från Henriks pappa att hon ska heta Emma så har hon gjort det. Det enda namn vi kommit överens om att vi tycker om.
Och när jag sitter och säger olika namn till henne så sparkar hon alltid när vi säger Emma.

Så i min mage så bor det en Liten Emma, som om ca 93 dagar kommer ligga i min famn.
(Men Emma du får gårna titta ut lite tidigare) :)

Kommentarer
Postat av: sandra

Mosters lilla Emma! Det passar bra...

2010-07-14 @ 16:39:46
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan morgon men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig (:

2010-07-14 @ 17:35:06
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: lucke

tjo! händer ikväll? :)

2010-07-14 @ 17:37:41
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

För min del så spelar det ingen roll vad den lilla godingen ska heta, fast du vet ju att jag tycker om Wilma:) Jag längtar också efter mitt lilla hjärta som växer och frodas i din mage och jag tycker hon ska stanna där tills hon är stor nog för att komma ut i världen. Jag längtar också efter att se den lilla gullungen:) Kram// Mamma mu

2010-07-15 @ 11:02:45
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0