BVC

Igår var vi på BVC. Vårat hjärtat har gått upp till 3120 gram, inte långt ifrån sin födelsevikt nu.
Känns skönt att veta att hon gått upp så mycket, då vet vi att hon får i sig tillräckligt med mat.

Många saker som jag bestämt mig för under tiden jag var gravid är omöjliga att hålla.
Har hela tiden sagt att hon ska sova i egen säng från första dag, vilket hon inte har problem med men jag.
Kan inte sova när hon ligger så långt ifrån mig.

Och att man inte hela tiden skulle gå och bära på henne, de kan jag inte heller hålla.
Hon tycker om att ligga i sin babysitter som farbror Roger kom med häromdan men jag tycker hon ser så ensam ut så måste ta upp henne.

Och om hon gnäller så försöker vi båda låta henne ligga kvar men någon av oss ger sig alltid ganska fort och tar upp henne.
Måste försöka bli mer stark men hon är ju så söt, vill bara ha henne nära hela tiden.



Emma ligger i babysittern och premiärsuger på tutte



Emma med farbror Roger som kom med babysittern åt henne


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hon är ju då så vacker...kanske lite lik mormor:) Kram

2010-11-02 @ 11:13:09
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Härligt att hon börjat öka i vikt...allt är som det ska. Kram

2010-11-02 @ 11:14:05
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Zandra

jag känner igen det där! jag vill också ha linnéa så nära. lite svårt i våran 120's säng men det går. jag vill inte att hon ska ligga i vaggan. och nu har hon också vant sig vid värmen från mig. så om jag ligger för långt bort så ålar hon sig tills hon ligger precis bredvid mig. MYSIGT!



vad kul att hon börjat gå upp i vikt igen! vad sa dom om blodet då?

2010-11-02 @ 11:35:48
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: syster

Ni gör det som känns bäst för er alla! Mammor behöver få vara nära sina barn =)

2010-11-03 @ 13:59:07
URL: http://livetmedsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0