Fastnat i snön

Idag skulle jag och Emma till BVC. Till min stora förvåning snöade det som bara den och det hade lagt sig en hel del på marken. Och vi som inte satt på vinterdäcken på vagnen än.
Vi tänkte vi skulle vänta med det tills snön kom.

Vilket betyder att jag kunde inte ta mig iväg, fastnade i snön hela tiden.
Som tur var kunden jag få en tid på fredag ist.
Så fort Henrik kommer hem idag blir det hjulbyte.

Jag som sett fram emot att se om hon gått upp något.
Men idag har vi bara myst i soffan hela dagen, Emma blir bara mer och mer vaken.
Så mysigt att ligga och prata med henne och märka att hon verkligen är med.

Nu blir det matning sen kommer min kära hem. Idag blir det första dagen på länge utan besök så
vi ska bara mysa hela familjen ihop.


Emma ligger och pratar med Mamma


Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja det är riktigt mysigt med dom små liven! det är ju enormt mysigt när dom börjar le mot en och "prata" tillbaka.



vad hade hon för huvudomfång då hon föddes?

äter hon ofta på nätterna?

Fungerar amningen bra?

får hon tillägg?

Hur känns det i kroppen nu, såhär lite efteråt?

Hur gick förlossningen? fick du sy?



(många frågor, men jag är så nyfiken)

2010-11-10 @ 18:47:40
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Zandra

Sv: vad skönt att allting gick så smidigt ändå. jag behövde inte sys någonting alls. känns riktigt skönt. men inte var det skönt ändå. huvva. det är ju en lyx att kunna kissa utan att det gör ont osv.

jo amningen har fungerat bra från första stund men ont utav bara helvete hade jag i början. stora sår och blåsor. men det gick över. det är skönt när mjölken räcker så man inte behöver ge tillägg. men det är tur att det finns om det behövs.

ja man känner ju inte sig som förut "där nere" men det är ju ganska logiskt. 34,5? då var dom rätt så lika när dom kom ut :) Lillan hade 35. utskrivningsomfånget var 36,5 cm.



hur känns det att vara mamma då? förutom helt fantastiskt såklart :) känns det bra? känner du dig lugn? litar du på dig själv och dina egna kunskaper?

2010-11-10 @ 22:23:01
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0