Lättnad

Igår var Emma lugn hela dagen, tänkte inte så mycket på det fören jag gick och la mig och inte fick det vanliga halvtimmes snurrandet innan hon somnar.
Mindes inte när hon rört på sig senast, Paniken började komma.
Jag och Henrik försökte allt vi kunde för att få henne att röra på sig, allt vi vet funkar.

Men inget funkade, kändes som vi försökte timmar. Var inte långt ifrån att åka in tills den tillslut kom.
En ordentlig spark rakt i revbenet, någon var sur över att hon inte fick sova.

Lättnaden jag kände var helt enorm. Glädjen över att inget var fel, hon sov bara.
Idag har hon redan tagit igen sig en hel del. Mina revben har fått sig en omgång och det är inte en lugn stund där inne.

Kan inte förklara känslan, rädslan när hon inte rörde på sig, trodde jag förlorat allt.
Nu är det dax att hon kommer ut! Idag är det bara 9 dagar kvar, vi är nere på en-siffrigt :)

Dagen tillbringas som vanligt framför symaskinen sedan ikväll blir det fika på stan :)

Kommentarer
Postat av: Zandra

usch, vad hemskt det måste ha varit. Linnéa gav mig sällan en lugn stund så jag kan bara försöka föreställa mig hur jag hade känt mig om hon plötsligt varit stilla och lugn en dag... vilken tur att hon kom igång igen. hellre att dom sparkar för mycket än för lite.

2010-10-06 @ 11:01:16
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: millan

Jag tänkte att du får välja tyg själv =) Nått som du tycker e fint =) hans huvudomfång är ca 44 jag tyckte mössan var gullig som du hade gjort med två såndära knytningar =)

2010-10-06 @ 13:11:12
URL: http://millvall.blogg.se/
Postat av: Janna

Ja, visst blir man helt panikslagen. Huvvaligen. Ja, tänk snart är hon här.. och jag längtar också som en tok.

2010-10-06 @ 13:36:57
URL: http://jannabus.blogg.se/
Postat av: Zandra

den enda gången linnea var lugn i magen var när jag tränade på något sätt. haha. sen gav hon igen efteråt. det är ju så mysigt med sparkar i magen. det är sånt man saknar nu. fast att se henne och leva med henne utanför magen är såklart mycket mycket bättre :)

2010-10-06 @ 22:06:20
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Men hugaligen! Hon kanske vilar nu inför vad som ska hända. Nu har jag bestämt att hon ska komma under helgen, lördag tror ju jag bestämt. Jag vill ju se mitt lilla barnbarn när jag kommer ner och då ska lill mormor njuta och snusa på lillgumman:) Älskar dig! Kram

2010-10-07 @ 00:19:20
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0