Frossa, akuten och babblarna

Idag är det valborg och det firar vi med att fortsätta ha sjukstuga.
Igår på morgonen hade Emma 39,1 graders feber men allmänt mådde hon bra. Lekte på som vanligt och man kunde inte ens se att hon var sjuk.

Så jag for ner på stan och åt lunch med tjejerna och färgade håret som tänkt. På kvällen skulle jag med Sandra på körslaget fest.
Henrik skickade sms på dagen att han började må dåligt. När jag väl kom hem efter en standag så såg Emma helt slut ut och även Henrik så bestämde mig för att stanna hemma från festen.

Henrik fick sedan till kvällen feberfrossa och det visade sig att han nästan hade 40 graders feber. Emma blev bara värre och andningen blev jobbig. Febern hade fortfarande inte gett med sig sedan torsdagskvall fast regelbundet med febernedsättande. Sjukvårdsrdgivningen ville att jag skulle åka in med henne.

Så jag och Emma tillbringade kvällen på akuten och Henrik skakandes i sängen. Sänkan visade att hon hade bakterier i kroppen och hon fick andas in koksalt för hon hade så mycket slem i lungorna. Hon fick även slemlösande. Dom frågade om jag ville lägga in henne men jag valde att fara hem.
Hon började må mycket bättre efter koksaltet.

Idag är febern lägre för dem båda, skönt att alvedon/iprenet ger effekt. Men de båda är väldigt hängiga. Nu sover de så jag passar på att sitta vid datorn ett tag.

Men nu ska jag ta och förbereda lite middag, efterätt och städa undan. Lite mys måste vi ha iaf.



Mina sjuklingar tittar på babblarna


Kommentarer
Postat av: kikki

Hoppas dina sjuklingar blir bra snart! Krama dom från oss och kram till dej!Kikki o H-Å!

2011-04-30 @ 14:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0