Kroppkakor

När vi precis flyttat ihop så pratade Henrik ofta att han var så sugen på kroppkakor. Jag hade aldrig gjort det förut men för att göra han glad tog jag fram kokboken och började laga.
Första gången blev dem sådär men nu efter ett antal gånger kan jag säga att jag är duktig på att göra kroppkakor.

Idag önskade han det till middag och så blev det.



Här hemma äter vi kroppkakor med Lingonsylt och extrasaltat bregott. När jag var liten minns jag att farmor gjorde med någon vit sås. Vad var det för sås farmor?


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

det var en sirapssås som farmor alltid gjorde...

2011-02-22 @ 23:53:27
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Sola

Hej på er roligt att du bakar kroppkakor .jag hade becamelsås med riven muskot.aldrig sirap.smaklig måltid jag saknar det jätte mycket vet du att jag ligger på sjukhuset igen. jag har nog stavat fel till bechamel men hoppas att du förstår Puss och kram på er alla tre.

2011-02-23 @ 15:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0