LCHF-Fika


Nu har jag äntligen tid att lägga ut recepten. Har däremot bestämt mig för att inte lägga ut recept på chokladbollarna eftersom jag inte är nöjd med det. Men ska försöka få till ett bra.

Hoppas ni tycker om dem.



Bild lånad från www.varldensbastamatblogg.blogg.se


"Isgrottor" Blir ca 8 st.

1 ägg
1 dl strö sötrix
2 msk kakao
0.5 dl hasselnötsmjöl
0.5 dl mandelmjöl
i msk kaffe
1 tsk vaniljpulver
50 gram smält smör
1 tsk bakpulver

Blanda ihop allt. Klicka ut i former.
Grädda i 175 grader ca 5-10 min beroende på ugn, ska vara något kladdiga.

Kokostoppar med lime blir ca 20 st

75 gram smör
1 lime
2 ägg
0,75 dl strö sötrix
250 gram icas ekologiska kokos

Smält smör, låt svalna. Riv skal av lime och pressa ur saften.
Rör ihop ägg och socker i en skål, blanda sedan i kokos, smöret, limeskalet och saft.

Låt svälla i tio min.
Klicka ut i toppar på en plåt.
grädda ca 25 min i 150 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0